За матеріалами різних сайтів
Основні ідеї метапредметного підходу:




Особливості метапредметного підходу:
а)Це
обов'язково робота з діяльністю учня, передача учням не просто знань, а саме
діяльнісних способів роботи зі знаннями і, відповідно, діяльнісних одиниць
змісту.
Наприклад,
поняття може розглядатися в якості діяльнісної одиниці змісту. Про це чудово
писав видатний російський психолог В. В. Давидов. За кожним поняттям можна
відновити спосіб його породження. Якщо вчитель розкриває для учня такий спосіб
і передає його останньому як засіб його власної дії, то можна стверджувати, що
вчитель працює з поняттям як з діяльнісною одиницею змісту освіти. У якості
таких - діяльнісних - одиниць змісту можуть бути розглянуті не тільки поняття,
але також моделі, ідеалізації, схеми, системи знань, завдання, проблеми тощо.
Всі вони мають універсальний - метапредметний - характер.
Припустимо,
учень освоїв спосіб вирішення задачі на основі співвідношення трьох параметрів
на матеріалі математики. Щоб перевірити, наскільки глибоко учень освоїв даний
спосіб, йому пропонується вирішити той же тип завдання на співвідношення трьох
параметрів вже на матеріалі хімії або фізики. Якщо учень розпізнає, що це - той
же тип завдання, і швидко знаходить спосіб, яким треба її вирішувати, то можна
сказати, що даний спосіб учнем дійсно освоєно як універсально-метапредметний засіб.
б)Метапредметний
підхід - це дуже добре знання свого предмета, що власне і
дозволяє діяльнісно перетворювати навчальний матеріал і заново його
інтерпретувати з точки зору діяльнісних одиниць змісту. Метапредметний підхід
хоча і допомагає уникнути небезпек вузькопредметної спеціалізації, при цьому не
припускає відмову від предметної форми, але, навпаки, передбачає розвиток її -
на рефлексивних підставах.
в)Це
орієнтація на розвиток у школярів базових здібностей. Таких, як мислення, уява, розрізнювальна здатність,
здатність цілепокладання або самовизначення, ідеалізаційна здатність, мовна і
т.д. Орієнтація на розвиток здібностей як основний показник якості освітньої
роботи також визначає специфіку метапредметної інтеграції.
г)Це новаторство
в плані використання різного типу методичних прийомів.
Приклади таких новаторських форм, методів та прийомів:









Классификація груп методів залежно вді рівня викладання:





Метапредметні методи - особливий вид когнітивних методів
навчання, які являють собою метаспособи, відповідні метазмісту евристичної
освіти (А.В. Хуторський):












Комментариев нет:
Отправить комментарий